Dom mody Gucci w swojej najnowszej kampanii przywołuje obrazy i wizualizacje, które oddają hołd najbardziej kultowym z filmów Stanleya Kubricka.
Zawsze fascynowało mnie kino. Ze względu na jego moc opowiadania historii, które mogą badać ludzką przygodę - zaczynają się notatki Alessandro Michele, dotyczące nowej kampanii Exquisite Gucci, która czerpie inspirację z serii kultowych filmów nieżyjącego, sławnego rzeźbiarza gatunków, Stanleya Kubricka. Sceny są ponownie odwiedzane przez dyrektora kreatywnego i ponownie zamieszkiwane przez spojrzenia z jego najnowszej kolekcji, oddając hołd przeszłości poprzez pomysły z teraźniejszości. - Zawsze wyobrażałem sobie moje kolekcje jako filmy, które mogą przekazać kinematografię teraźniejszości: dziesiątki historii, eklektycznych i dysonansowych, które mogą uświęcić człowieka i jego metamorficzne zdolności.
Najnowsza kampania, którą Gucci stworzyło wraz z adidasem pokazuje kolekcję „Exquisite”, która zadebiutowała na Milan Fashion Week na początku tego roku. Łączy ona dom mody z kultowymi filmami Stanleya Kubricka. W komunikacie prasowym dyrektor kreatywny Alessandro Michele powiedział: Kampania „Exquisite” to mój hołd dla kina i jednego z jego najzdolniejszych mistrzów, Stanleya Kubricka. Filmowiec-filozof, który lepiej niż inni emanował magią tego nierozerwalnego węzła, przez który kino emanuje życiem i się powiększa. Kampania adidas x Gucci obfituje w sceny, które znamy z „Lśnienia”, „Oczu szeroko otwartych”, czy „Mechanicznej pomarańczy”, ale koło znajomych bohaterów przechodzą modelki i modele, ubrani w najnowsze kreacje domu mody. Jak wyjaśnia Michele: Przeszłość eksploduje w teraźniejszość. Wszystko może stać się czymkolwiek lub czymś innym.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=pk1oThKRxdo
Kinga Majchrzak
Źródło: Notion.online, www.youtube.com/watch?v=pk1oThKRxdo